streda 25. júla 2007

Past Tense

Cítim na špičke jazyka horkosť. Zmes lieskovcov a teplého piva. Na sklonku dňa ktorý odchádza a ja viem, že sem sa už nevrátim. Tam kde som raz bol je niekto iný. Prestupujem na mieste ktoré teraz vraj patrí mne. Striedanie pozícií, vymieňanie si úloh. Minulosť je v nedohľadne.Stráca sa. Prežité vymazáva jej kontúry, miznú v opare rokov. Trvá mi dlhšie kým si vybavím v pamäti to, čo som si chcel pamätať večne. Tváre ktoré som chcel ukryť v pamäti ako poklad ktorý z nej vylovím vtedy, keď pôjde o život. Tetoval som si ich horúcou ihlou ktorú som roztavil do biela. Teraz blednú. No možno sú spomienky ku mne len milosrdné a nechcú sa štverať po štyroch na povrch môjho vedomia, ktoré je deň čo deň zaplavované niečím novým.

Staré musí nachvíľu ustúpiť. Silnejší vyhráva a ten slabší stojí za rohom a snaží sa vykuknúť v momente kedy ho je vidieť čo najmenej. Minulosť hrá hru na neviditeľného. Občas vystrčí nos, občas špičky prstov a občas ukáže na okamih celú tvár. Pokúša osud, hrá na čas a skúša kým to vydržím. Keď ju zbadám, vtedy to zabolí. Dušou prebleskne bolesť, milióny drobných ihiel pripomenú miesto o ktorom som už myslel že som ho nadobro stratil. Že ho vymazal život a prítomnosť ktorá si nahovára že minulosť v nej nemá miesto. Dáva o sebe vedieť. Klepe mi vyziabnutými hánkami na svedomie. Potom prehovorí. Krutou rečou spomienok a minulosti. Nachvíľu mi pripomenie že utiecť sa pred sebou nedá.Bude tu vždy a bude nemilosrdne nastavovať zrkadlo ktoré nikdy neskresľuje. Odrážam to čo bolo. No viac vo vnútri bolí to, čo pretieklo pomedzi prsty a ostala len zovretá prázdna suchá päsť otočená k nebu a bezmocne hroziaca oblakom...

4 komentáre:

ostrovanka povedal(a)...

neuveritelne...
myslienka po myslienke...
veta po vete, obraz po obraze...
chcela by som vybrat najkrajsie vety, musela by som asi vsetko...

Coy povedal(a)...

Mas pravdu, velmi dobre si vystihol, ake to je. Niekedy sa modlim za predcasneho Alzheimera... ;)

Terra povedal(a)...

coze sa stalo??

John Doe povedal(a)...

os: dakujem
coy: :)
medenka: bol som dlhsie prec :))