streda 5. septembra 2007

Teraz

Klepot dažďa.Vietor ktorého sila naháňa strach a pripomína okrem malosti aj schopnosť lietať, na ktorú sme však v ubiehajúcich rokoch zabudli. Tma ktorá prichádza priskoro a svetlo ktoré po(s)tupne zabúda kedy má začať svietiť. Cesta, ktorá práve vďaka kalužiam nadobúda nový rozmer. Dáždniky, ktoré zavadzajú, strečkujúci ľudia hľadajúci kam skôr skočiť.Vždy z kaluže pod odkvap. Blúdiace obrysy davu.
Dážď čistí svet ktorý zabudol umyť ten, ktorý je zaň zodpovedný. Automatika.Núdzové riešenie v krajnosti. Vypínač ktorý sa spustí vtedy keď sa svet zaserie. Nárazová čistota, lesklý povrch ktorý zastiera špinu ktorá sa stihla zažrať dovnútra. A s dažďom zároveň pokoj, ticho ktoré sa prejavuje v kvapkách tak ako dobro a šťastie. Rozpráva v tónoch Postupne vyťukáva rytmus, zvláštnu súhru nôt ktorá očisťuje.
Vždy kráčam s ním. Vyhýbam sa dáždnikom. Nechám si tvár a špinu ktorá sa mi medzičasom stihla usadiť na tvári omývať dažďom. Nech steká. Nech blúdi.Chladí a kolíše, uspáva a hovorí že vždy je možné sa zveriť do jeho náruče. Očistiť sa od sveta, ktorý špiní, defekuje do duší ako venčiaci sa pes. Keď sa obzriem bude sa za mnou tiahnuť špinavá čiara hriechov, chýb a sebeckosti. A niekto ju možno bude nasledovať...

7 komentárov:

ostrovanka povedal(a)...

ach, j.d. zase nadhera...
milujem dazd...
vo versoch to vyzera takto:

milujem dážď
čo steká po tvári
kvapky, čo nie sú slzami
milujem smiech
čo sa vôbec netvári
že všetko je fajn
že všetko je za nami...

John Doe povedal(a)...

os: nádherná :)) ďakujem

ostrovanka povedal(a)...

tvoj post je nadherny...

FanaticGay povedal(a)...

Suhlas, post je nadherny. Ale ja ho nemozem komentovat, lebo s cirej prepracovanosti mam totalne morbidnu naladu a tak sa musim ovladat. Ale naozaj je krasny ten post, hoci mne to mokro uz lezie... sak az taky zasraty som hadam nebol.
.
Vidis neovladol som sa. Hoci ked si spomeniem co vsetko ma este napadlo tak vlastne ovladol.

John Doe povedal(a)...

fan: ja som dnes asi 5 x zmokol 20 x clupol do kaluze a 2 x som sa musel prezliect takze dazd tak skoro opisovat (najma nie poeticky) nebudem. Zacinam sa priklanat k tvojmu variantu vecneho leta :))

FanaticGay povedal(a)...

V suivislosti s minulymi postami a reakciami... Nuz tak mi to nejako vychadza, ze mladnes ;)

John Doe povedal(a)...

fan: heh, a to je len zaciatok, nejak ma to mladnutie chytilo. Akurat pred chvilou som nadaval na skarede pocasie a vyhlasil som pamatnu vetu ze chcem leto....asi sa so mnou vazne zacina nieco diat....fakt tomu nerozumiem :)))